הרבה פעמים אנו שומעים את המונח שליטה מרחוק / תמיכה מרחוק…
מה זה אומר ? איך זה עובד ? למה זה טוב ? אני כאן בשביל לעשות קצת סדר…
כאשר אנו עובדים על המחשב ופתאום קופצת איזו הודעת שגיאה או סתם חלון מטריד שמונע מאיתנו לבצע פעולה חיונית,אנו פונים אל הטכנאי שמציע לתת לנו שירות של שליטה מרחוק…
שליטה מרחוק מתבצעת בדרך כלל ע"י תוכנת שליטה מובנית/חינמית/בתשלום כשבצד אחד יש את המחשב "הנשלט" ובצד השני את המחשב "השולט", מצב זה מתאפשר ב-2 תנאים:
1.כשמערכת ההפעלה במחשב "הנשלט" עולה בצורה תקינה
2.כאשר יש קישוריות לאינטרנט ב-2 הצדדים.
ישנן ברשת מאות תוכנות חינמיות/בתשלום אשר מציעות שירות של שליטה מרחוק.
הדבר מתאפשר ע"י הפעלה/התקנה של התוכנה ב-2 המחשבים.
לאחר הפעלת התוכנה יפתח חלון עם מס' מזהה ו/או סיסמא שאותם נצטרך לספק לצד השולט ובצד השני חלון ריק במידה ואנו רוצים להיות הצד השולט.
חשוב לציין שהסיסמא /מס' הזיהוי חייב להיות שונה בכל הפעלה מטעמי אבטחת מידע.
ישנן תוכנות שליטה שרצות ברקע בכל הפעלה של המחשב לצורך שליטה/התחברות מרחוק למחשבים לא מאויישים ובמקרים כאלו מגדירים סיסמא קבועה אך יש להיזהר ולקחת בחשבון שיש סיכון לפירצה מרחוק של אנשים לא מורשים.
ברגע שמבוצע חיבור מרחוק,הצד השולט מקבל גישה מלאה כאילו הוא נמצא פיזית מול המחשב.
גישה לבצע פעולות,גישה לקבצים,גישה לכונני רשת וכו'…
וכמובן,יכולת לעבוד על המחשב על מנת לפתור את התקלה שלשמה הוא השתלט מלכתחילה.
מהירות העבודה בשליטה מרחוק תלויה בד"כ ב-2 גורמים עיקריים:
1.מהירות המחשב מבחינה חומרתית.
2.מהירות העלאה של רוחב הפס.
ניתן להשתמש בתמיכה מרחוק לצורך אבחון ופתרון בעיות חומרה ותוכנה של מחשב כולל התקנים שנמצאים במיקום מרוחק.
שליטה על שולחן עבודה מרחוק נעשית באופן קבוע בהמון חברות לצורך ניהול יעיל של שירותים ויישומים על גבי שרתים ומחשבים.ניתן לטפל בקלות בבעיות כגון תמיכה במערכת ההפעלה, שדרוגים או תמיכה בתיקון, התקנה או תמיכה ביישומים אחרים,תמיכה או התקנה של אנטי-וירוס ושאר תוכנות.
ישנן מאורת חברות שעובדות באופן קבוע בשליטה מרחוק על ציודים מרובים ובכל חוסכת המון כסף וכוח אדם ואין ספק שמבחינה כלכלית יש לכך יתרון עצום.
יתרון נוסף ועיקרי של שירות שליטה /תמיכה מרחוק הוא היכולת לבצע פעולות מבלי לצאת מן הבית גם בתור לקוח וגם בתור נותן השירות. זה מאוד נוח,מאוד מהיר,מאובטח ויעיל לשני הצדדים.
שליטה מרחוק יכולה לסייע באופן משמעותי בפתרון בעיות שלא ניתן לפתור בטלפון והיא ללא ספק דרך מהירה יותר של פתרון בעיות וגם יותר ידידותי ללקוח שהוא שותף וחשוף לפיתרון התקלה. אנשי תמיכה וטכנאים יכולים לראות את הבעיות במחשב מכשיר ולבצע את האבחון וגם לתקן ללא התערבות המשתמש.
יש לזכור ששליטה מרחוק גם מאפשרת ללקוחות/משתמשים ללכת לעיסוקים שלהם ואין חובה שיהיו נוכחים מול המחשב ובכך מקנה להם זמן פנוי ואותו כנ"ל לנותן התמיכה שאינו צריך לצאת מן הבית ולבזבז זמן דלק וחניה J
המוטו שלי תמיד היה ותמיד יהיה :
שירות אמין מקצועי ומהיר ללא תחרות!!!
יש שאלה/תקלה/בעיה במחשב? נסו אותי…
ניתן גם לפנות אלי בעמוד צור קשר
דניאל רז
שליטה מרחוק יכולה לסייע באופן משמעותי בפתרון בעיות שלא ניתן לפתור בטלפון והיא ללא ספק דרך מהירה יותר של פתרון בעיות וגם יותר ידידותי ללקוח שהוא שותף וחשוף לפיתרון התקלה. אנשי תמיכה וטכנאים יכולים לראות את הבעיות במחשב מכשיר ולבצע את האבחון וגם לתקן ללא התערבות המשתמש.
יש לזכור ששליטה מרחוק גם מאפשרת ללקוחות/משתמשים ללכת לעיסוקים שלהם ואין חובה שיהיו נוכחים מול המחשב ובכך מקנה להם זמן פנוי ואותו כנ"ל לנותן התמיכה שאינו צריך לצאת מן הבית ולבזבז זמן דלק וחניה .